pannenkoekenmix

En de molen, maalde door….

Wie kent hem niet: molen De Volksvriend. De markante molen aan de Oudestraat/Zuid-Om, die drie jaar geleden in oude glorie is hersteld. Ook mede dankzij de giften van inwoners van Gemert-Bakel.

Misschien is het je wel opgevallen dat de wieken van de molen volop draaien. Er wordt dan ook hard gewerkt in de Volksvriend ! De reden is dat molenaar Twan Rooijakkers op het idee kwam om vanuit de Molenstichting Gemert-Bakel en zijn collega’s Twan en Jos iets terug te doen voor de gemeenschap van Gemert-Bakel. Een plan was snel geboren. De Volksvriend schenkt mensen uit Gemert-Bakel, die in deze coronacrisis werkzaam zijn in de Gemert-Bakelse gezondheidszorg, een pak pannenkoekenmeel. Er is inmiddels al heel wat uur gestoken om het idee vorm te geven en te realiseren. Er is samenwerking gevonden met bakkerij Van de Ven die een deel van de ingrediënten sponsort. De eerste pakken pannenkoekenmeel staan klaar.

Alleen al vanuit zorgaanbieders uit Gemert-Bakel krijgen bijna 750 medewerkers uit de zorg het heerlijke cadeautje van de Molenstichting. De pakken pannenkoekenmeel zijn vanuit de gemeente verdeeld om aan de coronavoorschriften te kunnen voldoen.