Bestuurswisseling

Molenstichting Gemert-Bakel bestaat ruim 10 jaar. Vanaf de oprichting van de stichting is Derk de Graaff secretaris  geweest. Tijdens de afgelopen algemene vergadering, 9 januari 2019, heeft hij zijn functie overgedragen aan Hans van Ruitenburg.

We zijn Derk veel dank verschuldigd. Mede dankzij zijn tomeloze inzet staan de vier molens in Gemert-Bakel er goed bij. Het zijn alle vier Rijksmonumenten die nu volwaardig kunnen draaien en malen.

Al het achterstallig onderhoud is weggewerkt. Met name de restauratie van de molen de Volksvriend was een  tijdrovend werk. Ze staan nu in volle glorie klaar om bezoekers te ontvangen en hen te laten zien hoe de techniek van de eeuwenoude molens in elkaar steekt. Het is veelal een wonder van vernuft en eenvoud om de kolossale tandwielen, assen en molenstenen te zien functioneren.

Derk heeft er een groot aandeel in gehad om dit voor elkaar te krijgen. Wij willen hem daarvoor hartelijk danken.

Blij zijn  we ook dat hij onder andere als molengids betrokken blijft bij het reilen en zeilen van onze molens.

Hans Ruitenburg, de opvolger voor de functie van secretaris, is sinds 1986 woonachtig in Gemert-Bakel. Hij heeft een rijke bouwkundige ervaring en is zeer geïnteresseerd in oude bouwwerken waar dus ook de molens onder vallen. Wij danken Hans voor het aanvaarden van de functie van secretaris en wensen hem veel succes toe.

Namens de Molenstichting Gemert-Bakel,

Egi Roijakkers, voorzitter.