De molens van Gemert-Bakel

Bijenkorf

Korenmolen De Bijenkorf staat sinds 1908 aan De Elding te Gemert. Oorspronkelijk is deze molen gebouwd in de Zaanstreek  in 1694. Het is een achtkante stellingmolen.

Laurentia

Korenmolen De Laurentia is gebouwd in 1890. Het is een achtkante beltmolen.

De Volksvriend

Korenmolen De Volksvriend anno 1888 en geheel gerestaureerd in 2017  Het is een stenen beltmolen en staat aan de Oudestraat  te Gemert.

Willibrordus

Korenmolen Sint Willibrordus staat sinds 1586 te pronken aan Achter de Molen te Bakel. Het is een standerdmolen.

Vier Gemertse Molens onder één paraplu

De Molenstichting is een initiatief van de gemeente Gemert-Bakel. Deze gemeente was eigenaar van vier windmolens verdeeld over de dorpen Gemert, Bakel en Milheeze. Door het toenmalige college van Burgemeester en Wethouders zijn een aantal inwoners benaderd om te komen tot de oprichting van een stichting die de volle verantwoordelijkheid voor deze molens van de gemeente over wilde nemen. Nu is de molenstichting Gemert-Bakel eigenaar van alle 4 molens en heeft de ondergrond in erfpacht.